وظایف اداره رفاه
مقدمه
ارائه خدمات رفاهی از مهم ترین بخش های مدیریت منابع انسانی سازمان ها می باشد و نقش تأثیرگذاری در شکل گیری انگیزه ها و بهبود عملکرد یک سازمان را ایفا می کند. افزایش تسهیلات رفاهی از جمله ایجاد زمینه های گردشگری، تفریحی و رفاهی همواره باعث بالا رفتن بهره وری کاری خواهد بود. اداره رفاه کارکنان با انجام بررسی های لازم و نظرسنجی همکاران محترم علمی و اداری دانشگاه تلاش می نماید تا حداکثر امکانات رفاهی را فراهم نماید.
این اداره با الکترونیکی نمودن کلیه فرآیندها تسریع و تسهیل دسترسی به خدمات را امکان پذیر کرده است. همچنین با پیشنهاد طرح های مختلف رفاهی برای همکاران محترم و خانواده های ایشان با توجه به مقررات و امکانات مالی دانشگاه سعی در ارائه خدمات مطلوب و مناسب دارد.
وظایف اداره رفاه کارکنان:
- فراهم نمودن زمینه های مناسب جهت بهره مندی اعضای علمی و اداری دانشگاه از خدمات رفاهی با عنایت به مصوبات قانونی و منابع مالی دانشگاه با توجه به آئین نامه های استخدامی اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی
- شناسائی نیازهای مختلف رفاهی همکاران دانشگاه
- ارتقای سطح رفاه زندگی کارکنان با برنامه ریزی و نظارت بر اقدامات رفاهی مبتنی بر رعایت کرامت انسانی
- توسعه ارتباطات رفاهی دانشگاه با حضور فعال و اثربخش در نهادها و سازمان های رفاهی دانشگاهی سراسر کشور
- ارائه تسهیلات مـالی و اعتبـاری به اعضای دانشگاه
- پرداخت های سالیانه نقدی، غیر نقدی و هدایای مناسبتی به اعضای دانشگاه
- برنامهریزی در جهت تامین زمین و مسکن اعضای علمی و اداری دانشگاه با همکاری تعاونی مسکن
- پیشنهاد و انتخاب شرکت بیمه تکمیلی درمان مورد نظر سالانه و امور اجرایی مربوط به آن
- تایید و تصویب کمک هزینه ها اعم از سفر، ایاب و ذهاب، مهدکودک و ...
- برنامه ریزی برای اعضای بازنشسته دانشگاه
- برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی در سطح دانشگاه برای کارکنان و خانواده ایشان